Din 2004 până acum s-au schimbat cinci miniştri ai transportului. Mai mult decât atât, în 2009, s-a modificat legislaţia privind autorizaţiile în construcţii pentru investiţiile de interes naţional. Din păcate, Autostrada Soarelui nu reprezintă o investiţie de interes naţional. Ca urmare, tot ce înseamnă documentaţii de urbanism au trecut acum sub competenţa Ministerului Transportului.

De-a lungul timpului, au existat 10-15 variante care să lege Medgidia de Cernavodă şi Constanţa. Eu, în calitate de preşedinte al Consiliului Judeţean Constanţa am eliberat certificate de urbanism şi la fiecare solicitare am fost alături de acest proiect. Este absurd să nu putem termina 54 de kilometri de drum, când în Japonia au reparat în 13 zile mult mai mulţi kilometri. Eu nu mai am atribuţii din 2009 privind autorizarea acestui tronson. Trebuie făcute descărcări de sarcini arheologice, exproprieri. Peste tot am întâlnit persoane care nici măcar nu ştiu că vine exproprierea peste ei“, a declarat Nicuşor Constantinescu.